check
המפתח שלי להצלחה? חוסר יעילות! | ASPER-HUJI Innovate

המפתח שלי להצלחה? חוסר יעילות!

יואב ענקי | 25 במרץ, 2020

רק למקרה שבוט חדשות חצי-אוטונומי עדיין לא סיפר לכם.ן: אנחנו בעיצומה של מהפכת בינה מלאכותית.

המפתח שלי להצלחה? חוסר יעילות!

בשנים האחרונות רובוטים למדו לזהות פרצופים, לכתוב מאמרים, לעצב אפליקציות ולהתחזות לשחקני קולנוע. רובוטים יכולים כיום לבצע אינספור משימות ביעילות מרשימה, ולחסוך לנו, בני האדם, שעות רבות של עבודה רפטטיבית. כל חברה שמכבדת את עצמה כבר עובדת קשה כדי לבנות אלגוריתמים של בינה מלאכותית לייעול הפעילות שלה, וזה דבר נפלא - הרובוטים עושים את העבודה הקשה, והעובדים האנושיים יכולים, בתיאוריה, לשבת רגל על רגל ולשחק סודוקו.

הבעיה היא שתוצר לוואי של התהליך הזה הוא שחברות נוטות לאבד את האנושיות שלהן, והאנושיות הזו היא תכונה הכרחית ביזמות. מחקרים הראו שבני אדם לא אוהבים לדבר עם רובוטים בתמיכה טכנית, אפילו אם הרובוטים הללו מספקים שירות מהיר ויעיל יותר ממקביליהם האנושיים. אנחנו לא אוהבים שהמוצרים שלנו מתוכננים בלי נגיעה אנושית, או שהטקסט השיווקי נשמע מהוקצע ורובוטי מדי. חשוב לנו להרגיש שיש בני אדם אמיתיים מאחורי החברות שאנחנו מתנהלים מולן.

הרכיב שמעניק לעבודה אנושית את האנושיות שלה הוא חוסר היעילות. היכולת לכתוב משפטים קצת ארוכים או פואטיים מדי, לבנות מוצרים שלא מריצים A/B tests על כל פעולה של המשתמש או להביע אמפתיה ללקוחות כשהם פונים לקבל תמיכה - כל אלו דברים שלא מועילים לרווחיות של העסק, אבל הם בהחלט עוזרים ליצור קשרים עמוקים יותר.

לכן, אני מציע לכולכם.ן, סטודנטים.ות, יזמים.ות (בפוטנציה, בפועל, ומה שביניהם) ובעלי.ות עסקים: היו אנושיים.ות יותר! אמצו את היופי שבבלאגן, וותרו על המאבק לאופטימיזציה אינסופית. כשיש לכם.ן הזדמנות, זרקו לפח את הטקסט השיווקי הממוחזר וכתבו משהו אחר - משהו שאתם.ן תאהבו לקרוא, גם אם זה בא על חשבון אחוזי ההמרה. עצבו ממשקים כיפים וקצת מוזרים, אפילו אם הם פוגעים טיפה בשימושיות של המוצר. בתמיכה טכנית, קחו את הזמן ליצור קשרים אישיים עם לקוחות ולפטפט על דברים שלא קשורים ישירות למוצר שלכם.ן.

לא מזמן קראתי על חברה שעשתה לה מנהג - בכל חג מולד, מתאספים כל העובדים לכתוב כרטיס ברכה, כתוב בכתב יד, לכל לקוח ולקוח מלקוחות החברה. למה? כי אחד המייסדים נזכר שכשהיה שולח לדודות שלו כרטיסי ברכה, הוא היה מקבל מתנות יותר גדולות. :-)

כל הנגיעות האנושיות הללו יתמזגו יחד עם האלגוריתמים ויצרו חברות ומיזמים מיוחדים, שמחים ומשמחים, שלא נרתעים מחוסר היעילות.