check
להביט קדימה ולחלום | ASPER-HUJI Innovate

להביט קדימה ולחלום

אלונה רון-שניר | 14 באפריל, 2020

יזמים יקרים, לצד הדאגה והחרדה המובנים מאליהם, זה הזמן להביט קדימה ולחלום על היום שאחרי

להביט קדימה ולחלום

השהות בבית נותנת זמן יקר למשימות שבפועל כמעט ולא מוצאים להם את הזמן ולכן זו הזדמנות ללמוד ולצבור ידע בתחום של המוצר, או הרעיון למוצר שלכם. למדו והתעכבו כמה שצריך על הנושאים הקריטיים הבאים:

1. השוק – גודל השוק, חסמי השוק, שוני בין מדינות שונות, האם ואילו מענקים\סובסידות קיימות בתחום או בתעשייה. (ניתן לפנות למכוני הייצוא בארץ ובעולם – ולהשיג מחקרי שוק, חיפוש פעילויות הקשורות לתחום, הרצאות און ליין/וובינרים, חיבורים עם נספחים מסחריים ומפיצים פוטנציאליים, יועצים, ועוד)

2. חברות ישראליות אחרות בתחום - היכן הן נמצאות? באיזה שווקים? מה גודלן? מיהם הלקוחות שלכם ושלהן, ומה צרכי הלקוחות בתחום? איך הן פועלות כעת בזמן המשבר? (ניתן להיעזר בקהילות בתחום החקלאות כדוגמת Growing il, Israel Agri)

3. מתחרים – רצוי להכין טבלה ובה קריטריונים עיקריים (טכנולוגיים, שיווקיים, מיצוב, שיווק, שווקים, מחיר...). עבור כל מתחרה ציינו את החוזקות והחולשות וכמובן ציינו בכל אחד מהקריטריונים מהם החולשות והחוזקות שלכם. כך בהמשך תוכלו למקד את השיווק בצורה יעילה יותר ולראות מה ניתן לשפר.

4. למדו מניסיונם של אחרים - קראו הרבה Case Studies ולימדו מהם מה לעשות או לא לעשות. חפשו תשובות לשאלות כיצד חברות הצליחו (לדוגמא בכניסה לשוק מסוים) ומדוע אחרות כשלו? איך חברות אחרות מתמודדות עם המשבר? חפשו תשובה לשאלה מהי שיטת השיווק הנכונה עבורכם.

5. בררו מיהם המשקיעים העיקריים בתחום (קרנות, אנג'לים, חברות גדולות...) ונסו לבחון מה יהיו אפיקי ההשקעה לאחר המשבר, (מדינות שונות יצאו כבר במענקים/קולות קוראים בתחומי הרפואה והחקלאות)

6. ערכו רשימה של מומחים בארץ ובחו"ל בתחום שלכם ונסו ליצור עמם קשר ולהקשיב לניסיונם בכל מה שקשור לחסמים העיקריים בתחום. קראו פרסומים ותובנות שלהם ואל תתביישו לשאול. זוהי ההזדמנות להכיר את המומחים בתחום וללמוד על דעותיהם, ולהבין טוב מדוע דעות של מומחים שונים לעתים קרובות מנוגדות.

7. "שימו את עצמכם שם בחוץ" ופנו (בצורה וירטואלית כמובן) אל אנשים שאתם סומכים עליהם בשאלה מה דעתם על המוצר שלכם, מה החוזקות והחולשות שלו. (נצלו את "חכמת ההמונים" דרך רשתות חברתיות לדוגמא)

 

נקודות נוספות ו"בונוסים" :

קראו על הרגולציה בתחום ונסו להבין אם זו תשתנה בעקבות המשבר. בררו את מה שתמיד טוב לדעת – הסכמי סחר בין המדינות, נתוני ייבוא וייצוא בתחום שלכם, ומכסים, ובעיקר- למדו על המגמות בעולם ועקבו כיצד השוק שלכם צפוי להשתנות (או שלא) בעקבות משבר הקורונה. (השתמשו במגזינים מקוונים כלכליים ומקצועיים בתחום שלכם)

זכרו – אתם בתחילת הדרך. משברים היו בעבר ויהיו גם בעתיד והרבה חברות צמחו ממשברים אלו. החזרה לשגרה תהיה מהירה, התשתיות לא נהרסו. נצלו את הזמן, בנו אסטרטגיה לרעיון/מוצר שלכם, ונסו להתאים את הרעיון/המוצר שלכם למציאות החדשה שנבנית.

שמרו על בריאותכם. לסיוע נוסף, עזרה והכוונה מוזמנים ליצור עמי קשר.