check
המאיץ החברתי | ASPER-HUJI Innovate

המאיץ החברתי

תכנית הדגל ליזמות חברתית של האוניברסיטה העברית

יש לך רעיון למיזם חברתי שבוער לך בבטן? התחלת פרויקט ואת.ה לא יודע.ת איך להתקדם? רוצה ללמוד איך עושים את זה נכון? זה הזמן להצטרף למאיץ החברתי

عر EN

על התכנית

המאיץ החברתי מסייע ליזמים וליזמות להפוך רעיון למציאות ולהקים את המיזם החברתי הבא שישפר את החוויה הסטונדטיאלית וישפיע על פני החברה שלנו. 

מהי יזמות חברתית? 
יזמות חברתית היא פיתוח פתרונות חדשניים לבעיות חברתיות וסביבתיות ומימושם במציאות. 
לאורך השנים, בוגרי ובוגרות המאיץ החברתי הקימו פרוייקטים שיוצרים השפעה חיובית על העולם שלנו ובהם: פשוט-טק, פוליטיקאיות צעירות, ForStart, ניצני צמרת, פוליטיקל ועוד.

מסלולים

השנה, יבחרו משתתפי.ות התכנית באחד משני מסלולים:

מסלול יזמות חברתית - כללי

המשתתפים.ות במסלול זה יעסקו במיזמים חברתיים וסביבתיים מכלל התחומים. במסלול זה יתמקדו המשתתפים.ות בכל רעיון שיוכל להפוך את החברה שלנו לטובה יותר, ללא מגבלת תחום.

מסלול יזמות חברתית - מגוון

המשתתפים.ות במסלול זה יעסקו בסוגיות הקשורות למגוון והכללה בקמפוס (מבחינה תרבותית, חברתית ודתית) או יורכבו מצוות בעל רקע מגוון. המתקבלים.ות למסלול זה יעברו יום עיון נוסף לפני תחילת התכנית, ויקבלו ליווי צמוד מטעם היחידה למגוון והיחידה למעורבות חברתית. בתום התכנית תינתן לשני צוותים נבחרים אפשרות למימון להקמת פיילוט ראשוני באוניברסיטה העברית בסכומים של 15,000 ש"ח ו-10,000 ש"ח (*הכסף יינתן כהחזר על הוצאות).

תאריך סגירת הרשמה - 12.5.24

מה בתכנית?

התכנית כוללת 6 סדנאות מעשיות שבועיות, יום סיור, מפגשי מנטורינג וייעוץ אישי, פגישה עם יזמים.ות ואירוע סיום בו משתתפי ומשתתפות התכנית יציגו את המיזמים מול שופטים.ות.
המפגשים יתקיימו באופן פיזי במשרדי מרכז היזמות וחדשנות בגבעת רם, בימי רביעי בין השעות 17:00-20:30.


לוז התכנית

מפגש 1 - 5.6.24 // פתיחה ויזמות חברתית

מפגש 2 - 10.6.24 // מחקר סביבה ולקוחות *יום שני

מפגש 3 - 19.6.24 // רעיונאות

מפגש 4 - 26.6.24 // חזון, הצעת ערך ותיאורית שינוי

יום סיור - 28.6.24 // פרטים בהמשך *שישי בבוקר

מפגש 5 - 3.7.24 // תכנית עבודה ותקציב

מפגש 6 - 10.7.24 // גיוס משאבים והצגת המיזם

אירוע סיום - 17.7.24 // הצגת המיזמים לקהל שופטים.ות

למי זה יכול להתאים?

ניתן להירשם כיזם.ת עצמאי.ת או בקבוצות של 2-4 יזמים.ות מכל רקע ותחום אקדמי המעוניינים.ות לקבל כלים ולהקים מיזם חברתי. תינתן עדיפות לקבוצות המשלבות א.נשים מרקעים מגוונים.

אפשר להירשם ללא רעיון?

לא, זיהוי בעיה ומחשבה על איך לפתור אותה היא תנאי מקדים להרשמה, אך אנו נמצאים כאן על מנת לעזור באיתור צרכים וגיבוש רעיון ראשוני.