יזמילון

כל המונחים והמושגים מעולם ההיי-טק במקום אחד

א ב ג ד ה ו ז ח ט י כ ל מ נ ס ע פ צ ק ר ש ת

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Bootstrapping

Bootstrapping

שיטה זו מאפשרת שליטה מוחלטת על החברה

המושג Bootstrapping מתייחס לפרקטיקה של הקמה וצמיחה של חברה תוך שימוש במשאבים אישיים בלבד או בהכנסות התפעוליות של החברה, ללא הון חיצוני כמו הון סיכון או הלוואות בנקאיות משמעותיות. גישה זו מאלצת את העסק להסתמך על ההכנסות שלו כדי לממן את פעילותו, לרבות מאמצי פיתוח, ייצור ושיווק.

יזמים שבוחרים בפרקטיקה זו צריכים להיות בעלי תושייה רבה, לנהל את הכספים בזהירות רבה ולהשקיע רווחים בחזרה בעסק כדי לתדלק את הצמיחה. Bootstrapping יכול להגביל את המהירות שבה חברה צומחת אך מאפשר למייסדים לשמור על שליטה רבה יותר על החברה שלהם ללא השפעת משקיעים חיצוניים. שיטה זו יכולה גם להוכיח למשקיעים פוטנציאליים שהעסק בר קיימא ומנוהל ביעילות, מה שעלול להוביל לתנאי השקעה טובים יותר בהמשך.

CRO

CRO

CRO היא כמו קסם דיגיטלי: מאפשרת לאתרים להפוך גולשים סקפטיים ללקוחות מחויבים בלחיצת כפתור

,Conversion Rate Optimization או בעברית, אופטימיזציה של שיעור המרות, היא תהליך בשיווק דיגיטלי שנועד להגדיל את אחוז המבקרים באתר אשר הופכים ללקוחות, או באופן כללי יותר, לבצע כל פעולה רצויה בדף האינטרנט. בשביל לבצע CRO באופן נכון צריך להבין כיצד משתמשים עוברים באתר שלך, אילו פעולות הם נוקטים ומה מונע מהם להשלים את המטרות שהצבת. טכניקות המשמשות ב-CRO יכולות לכלול A/B Testing, שינויים בפריסת האתר, שיפור חווית המשתמש וחידוד הבהירות של הקריאה לפעולה.

CTA

CTA

CTA ממיר גולשים לקונים בעזרת מספר מילים משכנעות

CTA ראשי תיבות של "Call to Action", הוא מונח ידוע בעולם השיווק והפרסום. הכוונה היא להנחיה באתר אינטרנט, בפרסומת או בסביבות דיגיטליות אחרות המורה לקהל לבצע פעולה מסוימת. קריאה לפעולה נכתבת בדרך כלל כפקודות או ביטויי פעולה, כגון "לחץ כאן", "הירשם עכשיו" או "התקשר היום".

מטרת ה-CTA היא לעורר תגובה או מכירה מיידית. CTA נכון יכול לעזור להגדיל את שיעור ההמרה על ידי הדרכה של המשתמש מה לעשות הלאה, ובכך להפוך את השלבים לקראת רכישת מוצר או הרשמה לשירות ברורים וישירים יותר. קריאה לפעולה חיונית למשיכת הלקוחות, בדרך כלל עושים לה אופטימיזציה באמצעות בדיקת ביטויים, צבעים ומיקומים שונים כדי לקבוע אילו גרסאות הן היעילות ביותר בהנעה לפעולה.

Due Diligence

Due Diligence

בדיקת נאותות לסטארט-אפ בתחילת תהליך הגיוס יכולה לקחת כמה חודשים (אז סבלנות)

Due Diligence או בעברית - בדיקת נאותות, היא בדיקה של אדם, עסק או חברה לפני סגירת חוזה עמם. בדיקת נאותות כוללת בדיקה מקיפה של מצב החברה, נכסיה ופעילותה בשביל להבין את כדאיות העסקה. הבדיקה לרוב כוללת מפגשים עם גורמים בכירים בחברה, ביקור באתרי הפעילות שלה, פגישות עם גורמים מממנים, ניתוח תחזיות החברה, בדיקת התוכנית העסקית שלה וכו'.

לרב בדיקת נאותות תתרחש במקרים של רכישה ומיזוג בין שתי חברות, במקרים של השקעה פוטנציאלית ובמסגרת תשקיף כאשר תאגיד מחליט לצאת להנפקה.

 

Front End

Front End

Front-end מוצלח הוא כמו שיחה טובה - הוא מרגיש טבעי וללא מאמץ

"Front End" בהקשר של טכנולוגיה ופיתוח אתרים מתייחס לחלק באתר או באפליקציה שהמשתמשים מקיימים איתו אינטראקציה ישירה. כלומר, כל מה שמשתמשים חווים חזותית על המסכים שלהם, כולל פריסה, עיצוב, טקסט, תמונות ואלמנטים אינטראקטיביים כמו כפתורים וטפסים.

פיתוח ממשק קצה כולל שימוש בשפות ופורמטים כמו HTML, CSS ו-JavaScript ליצירת ממשק המשתמש. המטרה של פיתוח Front End היא לספק חוויה אינטואיטיבית ויעילה למשתמש על ידי התמקדות במראה, בתחושה, ובסופו של דבר, בשימושיות של המוצר.

טכנולוגיות Front End עובדות לעתים קרובות בשיתוף פעולה הדוק עם רכיבי Back End, המטפלים בצד השרת של יישום, כדי להביא, להציג ולתפעל נתונים בזמן אמת.

 

Go To Market

Go To Market

מה הדרך של המוצר לשוק?

Go To Market הוא מונח המתאר את אסטרטגיית השיווק והחדירה לשוק של החברה בנוגע למוצר אותו היא מפתחת. אסטרטגיה זו אינה מכוונת רק להשקת המוצר, אלא מתייחסת לכל מחזור החיים של שלו ותכלול דברים כמו מחקר שוק, השוואה למתחרים, אפיון לקוח, התמקדות בערוצי מכירה ומודל עסקי.

אסטרטגיית החדירה לשוק היא מרכיב משמעותי בבניית המוצר ויכולה להשפיע על שלבי הפיתוח השונים.

אם אתם.ן מתכננים.ות להקים סטארט-אפ חדש, ״מה ה-Go To Market שלכם?״ הולכת להיות שאלת מפתח בכל הצגה מול משקיעים פוטנציאליים

IOT

IoT

בעולם ה-IoT, אפילו החפצים הרגילים ביותר הופכים לחלק מרשת מתוחכמת המשתפת מידע

IoT ראשי תיבות של "Internet of Things", מתייחס למכשירים בהם מוטמעים חיישנים, תוכנות וטכנולוגיות אחרות לצורך חיבור והחלפת נתונים עם מכשירים ומערכות אחרות דרך האינטרנט. מכשירים אלו נעים מחפצים ביתיים רגילים כמו מקררים ומכונות כביסה ועד לכלים תעשייתיים מתוחכמים.

ל-IoT יש כמה היבטים מרכזיים:

קישוריות - מכשירי IoT מחוברים בדרך כלל לאינטרנט באמצעות Wi-Fi, סלולר, Bluetooth, NFC או פרוטוקולי תקשורת אחרים, מה שמאפשר להם לשלוח ולקבל נתונים.

חיישנים - רוב מכשירי ה-IoT מצוידים בחיישנים שיכולים לזהות שינויים בסביבה, כגון טמפרטורה, אור, לחץ או תנועה. חיישנים אלו אוספים נתונים ופועלים על סמך המידע שנאסף.

אוטומציה ובקרה - מעבר לאיסוף נתונים פשוטים, מכשירי IoT יכולים גם להפעיל מערכות אחרות או לשנות מצב באמצעות אוטומציה ופונקציות שלט רחוק. יכולת זו משמשת בטכנולוגיית בית חכם, שבה מכשירים יכולים לשלוט במערכות תאורה, חימום ואבטחה באופן אוטומטי.

יעילות -IoT מעודד יעילות וחיסכון באנרגיה. מונים חכמים, למשל, מייעלים את השימוש בחשמל בבתים, ויישומי עיר חכמה יכולים לנהל משאבים ותשתיות בצורה יעילה, ולהפחית עלויות והשפעה סביבתית.

עיבוד נתונים ופעולה - מכשירי IoT אוספים כמויות אדירות של נתונים, שניתן לעבד ולנתח באופן מקומי במכשיר או בענן כדי לקבל החלטות מושכלות.

ל-IoT יש מגוון רחב של יישומים, כולל בתים חכמים, שירותי בריאות, תחבורה ושירותים תעשייתיים, מה שמשפר את הנוחות, היעילות ויכולות הניהול. השילוב שלו בחיי היומיום ובתהליכי העבודה ממשיך לגדול, ומבטיח התקדמות גדולה עוד יותר בתחום הקישוריות והאוטומציה.

 

MVP

MVP

גרסת מוצר רזה לבחינת היתכנות

MVP - Minimum Viable Product (מוצר בר קיימא מינימלי) הוא מוצר המפותח בזמן קצר יחסית ובעלות מינימלית במטרה לבחון אותו מול לקוחות פוטנציאליים ולהבין את הפוטנציאל וההיתכנות העסקית שלו. פיתוח מוצר חדש יכול לדרוש השקעה רבה של זמן ועשוי להגיע לעלויות גבוהות, כך שמתבקש להתחיל לבחון את המוצר ולוודא שאנחנו בכיוון הנכון כבר בתחילת הדרך.

One Pager

One Pager

תקציר מנהלים צריך להיות קצר, לעניין וכן (להפתעתנו) באורך עמוד אחד בלבד

One Pager (תקציר מנהלים) הוא מסמך תמציתי שנועד לסכם בקצרה את הנקודות המרכזיות בנוגע למיזם של החברה, החל מהבעיה אותה מנסים לפתור, הפתרון אותו הם מציעים, פוטנציאל השוק, חברי הצוות ועוד. המטרה היא להעביר בקצרה את הנקודות המרכזיות כדי להציג את המיזם בצורה יעילה למשקיעים, קרנות ושותפים פוטנציאליים.

Pre Seed

Pre Seed

הראשון מבין סבבי הגיוס של סטארט-אפ

Pre-seed הוא שלב מוקדם של מימון מיזמים המיועד לסטארטאפים שעדיין נמצאים בשלב הרעיוני או ההתפתחותי. שלב מימון זה משמש לעתים קרובות לכיסוי הוצאות ראשוניות כגון מחקר שוק, פיתוח מוצר ובניית אב טיפוס, מה שמאפשר למייסדים לחדד את המודלים העסקיים שלהם ולהתכונן למימון סיד משמעותי יותר. הון טרום-סיד מקורו בדרך כלל מהמייסדים עצמם, חברים ובני משפחה, או אנג'לים. סכום הגיוס בדרך כלל קטן יותר בהשוואה לסבבים מאוחרים יותר, כיוון שהסיכון גבוה יותר עקב מצבו המתהווה של העסק והאופי הלא מוכח של הרעיון.

Proof Of Concept

Proof Of Concept

האם הרעיון אפשרי ב"עולם האמיתי"?

POC - Proof Of Concept (הוכחת היתכנות) הוא מימוש של רעיון או קונספט מסוים על מנת להדגים את היתכנותו בפועל. המטרה היא לבחון האם רעיון מסוים הוא בעל פוטנציאל אמיתי לביצוע כדי להבין אם יש לו הצדקה כלכלית וטכנולוגית לקיום. בדרך כלל מדובר בשלב ראשוני לפני פיתוח מודל עסקי או אב טיפוס מוגמרים. בשלב זה בודקים האם הפונקציונליות הבסיסית של המוצר עובדת ואם היא עומדת בקריטריונים מסוימים הדרושים למילוי צרכי השוק, ובכך מפחיתים את הסיכונים הקשורים בהיתכנות הפרויקט.

QA

QA

QA מבטיח שהתוכנה לא רק עובדת, אלא עובדת ללא פגמים

QA ראשי תיבות של "Quality Assurance", תהליך בקרת האיכות הוא תהליך מכריע בפיתוח מוצרים או שירותים בתעשיות שונות, במיוחד בפיתוח תוכנה. QA כולל פעילויות שיטתיות שנועדו להבטיח שהמוצר הסופי עומד בתקני האיכות הרצויים ועומד בדרישות המפורטות לפיתוח.

בפיתוח תוכנה, שיטות QA כוללות מגוון משימות כמו בדיקות למציאת באגים בתוכנה, הערכת תהליכים, סקירות קוד, יישום אמצעים למניעת בעיות לפני שהן מתרחשות ופעולות לתיקון בעיות לאחר שזוהו.

QA חיוני להבטחת אמינות, שיפור ביצועים והגברת שביעות רצון המשתמש ממוצר התוכנה.

ROI

ROI

ROI הוא כמו לוח התוצאות של עולם העסקים, המראה את היחס בין רווח להשקעה

ROI ראשי תיבות של "Return on Investment", זהו מדד ביצועים המשמש להערכת היעילות או הרווחיות של השקעה או להשוואת היעילות של מספר השקעות שונות. ROI מנסה למדוד ישירות את כמות התשואה על השקעה מסוימת, ביחס לעלות ההשקעה.

כדי לחשב ROI, התשואה של השקעה מחולקת בעלות ההשקעה. התוצאה מבוטאת כאחוז או יחס. הנוסחה הבסיסית עבור החזר ROI היא:

ROI= (Net Profit\Cost Of Investment)×100

לרב משתמשים ב-ROI בעסקים כדי להעריך את הרווחיות של הוצאות בפרסום, רכישת ציוד, פרויקטים, תוכניות ועוד. הוא משמש גם משקיעים בודדים כדי לאמוד את הרווחיות הפוטנציאלית של הזדמנויות השקעה שונות. עם זאת, החזר ROI אינו מתייחס לזמן, וזו המגבלה שלו. המשמעות היא ש-ROI של 20% לא מצביע אם הרווח הושג במשך חודש, שנה או חמש שנים, מה שיכול להשפיע באופן משמעותי על תהליך קבלת ההחלטות.

SWOT Analysis

SWOT Analysis

SWOT: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats

ניתוח SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats ) כלי תכנון אסטרטגי המשמש לזיהוי והבנת החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים הקשורים לעסק או לפרויקט. הניתוח עוזר לארגונים להעריך גורמים פנימיים וחיצוניים שיכולים להשפיע על המטרות שלהם.

  • חוזקות: אלו תכונות ומשאבים פנימיים עוזרים לארגון להצליח ומעניקים לו יתרון עסקי.

  • חולשות: זיהוי גורמים פנימיים שעלולים להפריע לארגון בהשגת היעד. זיהוי חולשות מסייע לארגונים בהפחתת סיכונים ובשיפור התחומים שבהם עליהם לבצע שינוי.

  • הזדמנויות: זיהוי גורמים חיצוניים שהעסק יוכל לנצל לטובתו. זיהוי הזדמנויות מאפשר לעסק למקם את עצמו בצורה אסטרטגית כדי לנצל שינויים בשוק ובסביבה.

  • איומים: אתגרים חיצוניים שעלולים לפגוע בהתנהלות העסק. זיהוי איומים הוא חיוני לתכנון אפקטיבי ולהבטחת קיימות ארוכת טווח.

בסך הכל, ניתוח SWOT מאפשר גישה ברורה ומאורגנת להתגברות על אתגרים ומקסום משאבים בתכנון עסקי ופיתוח אסטרטגיה.

UXUI

UXUI

UXUI טוב מייצר תחושה טובה בעת השימוש במוצר

UX ו-UI הם מושגים הקשורים בקשר הדוק בעיצוב ופיתוח של מוצרים דיגיטליים, אך הם מתמקדים בהיבטים שונים של האינטראקציה של המשתמש עם המוצר.

UX (חווית משתמש): עיצוב UX עוסק בחוויה הכוללת של משתמש בזמן אינטראקציה עם מוצר, כגון אתר אינטרנט או אפליקציה. הוא מתמקד באופטימיזציה של המוצר לשימוש יעיל ומהנה. מעצבי UX עובדים על יצירת חווית שימוש חלקה, ידידותית למשתמש ואינטואיטיבית. הם שוקלים איך המוצר מרגיש, כמה קל למשתמשים לבצע את המשימות הרצויות שלהם, ועד כמה המסע הכולל שלהם דרך האפליקציה או האתר נוח למשתמש.

UI (ממשק משתמש): עיצוב ממשק משתמש מתמקד במראה ובפריסה של מוצר. זה כרוך בעיצוב כל המסכים שדרכם המשתמש יעבור, כמו גם את האלמנטים החזותיים - כולל כפתורים, אייקונים, מרווחים, טיפוגרפיה וצבעים - שמנחים את המשתמש באינטראקציה עם המוצר. מעצבי ממשק המשתמש שואפים ליצור ממשק מושך מבחינה ויזואלית המיישר קו עם מטרות המותג ומבטיח שהממשק נגיש ואסתטי.

יחד, עיצוב UX ו-UI מבטיחים שהמוצר פונקציונלי ואטרקטיבי כאחד, מה שמוביל לחוויית משתמש חיובית ומעורבות גבוהה יותר של משתמשים.

Value Proposition

Value Proposition

מה היתרון של המוצר בשוק היעד?

הצעת ערך היא הצהרה ברורה שמסבירה כיצד מוצר או שירות פותרים את צרכיו של הלקוח או משפרים את מצבו באמצעות יתרונות ספציפיים ואומרת ללקוח הפוטנציאלי מדוע המוצר או השירות הזה טובים יותר מאחרים. זהו בעצם הליבה של היתרון התחרותי של החברה, המוצג בצורה תמציתית ומשכנעת.

הצעת ערך חזקה מתמקדת ישירות במה שהכי רלוונטי לקהל היעד, מדגישה את הערך הייחודי שהמוצר או השירות מספקים וכיצד הוא נותן מענה לצורך שלא נענה או פותר בעיה טוב יותר מהמתחרים. הצהרה זו חיונית לאסטרטגיות שיווק ומכירה יעילות, שכן היא עוזרת ללקוחות להבין את הייחודיות והנחיצות של המוצר או השירות.

אנג'ל

אנג'ל

אז למה הם קוראים לך אנג'ל?

אנג'ל - Angel הוא משקיע פרטי אמיד בעל הון עצמי, המעניק מימון לחברות סטארט-אפ, לרוב בשלביהן הראשונים (שלבים המכונים Pre-Seed ו-Seed), בתמורה לאחוזים מהחברה והשתתפות ברווחים העתידיים הצפויים. אנג'לים משקיעים לא רק כפרטים, אלא לעיתים גם כחלק מקבוצה, במטרה להפחית את הסיכון שלוקח כל אחד מהם. פנייה לאנג׳לים על מנת לקבל השקעה היא פרקטיקה נפוצה בעולם הסטארט-אפים.

אקסלרטור (מאיץ)

אקסלרטור (מאיץ)

OPEN הוא האקסלרטור של מרכז היזמות והחדשנות והצוותים שהשתתפו בו גייסו עשרות מיליוני דולרים לפרויקטים שונים!

אקסלרטור (Accelerator) הוא תוכנית שנועדה להגדיל במהירות את הצמיחה בחברות סטארטאפ מתחילות באמצעות חונכות, תכני העשרה ומימון התחלתי. תוכניות אלו בדרך כלל נמשכות מספר חודשים ונעשות באינטנסיביות במטרה להגיע להספקים משמעותיים תוך מספר שבועות או חודשים בלבד. האקסלרטורים מספקים לסטארט-אפים משאבים כמו חללי עבודה משותפים, הון ראשוני וגישה לטכנולוגיה ושירותים, כמו גם הזדמנויות ליצירת קשרים עם עמיתים, מנטורים ומשקיעים.

השיא של תוכניות האקסלרטור מגיע ב-"Demo Day", אירוע בו צוותי הסטארט-אפים מציגים את העסק שלהם לחדר מלא במשקיעים, בתקווה להשיג מימון על סמך ההתקדמות שהם עשו במהלך התוכנית. האקסלרטורים פופולריים במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה.

יוניקורן

יוניקורן

חברות חד-קרן פופולריות שכנראה שמעתם עליהן הן Airbnb, Waze, Wix

יצא לכם.ן לשמוע מדי פעם שמתייחסים לחברה מסוימת כ"חד קרן" ולא הייתם.ן בטוחים.ות מה הקשר בין חברת סטארט-אפ ליצור מיתולוגי? "חד קרן" הוא מונח המתאר חברת סטארט-אפ פרטית ששוויה מוערך ביותר ממיליארד דולר.

המונח נטבע בשנת 2013 על ידי איילין לי, משקיעת הון סיכון, שבחרה את החיה המיתולוגית חד-קרן כדי לייצג את הנדירות של מיזמים כה מצליחים. כאשר איילין לי טבעה במקור את המונח "חד-קרן" בשנת 2013, היו רק שלושים ותשע חברות שנחשבו לחד-קרן ואילו כיום יש כבר מעל 1,300 חברות חד-קרן. בעקבות הצמיחה המהירה, נוצרו מונחים נוספים כדי לתאר חברות ששווין מעל 10 מיליארד דולר - דקאקורן, וחברות ששווין מעל 100 מיליארד דולר - הקטוקורן.

מודל עסקי

מודל עסקי

מודל עסקי הוא כמו מפת דרכים להצלחה: הוא מתאר איך החברה יוצרת, מספקת וצוברת ערך

מודל עסקי מתאר את הרציונל לפיו ארגון יוצר, מספק ותופס את הערך שלו. הוא מקיף את התוכנית או המתווה לפיהם חברה מייצרת הכנסות, מרוויחה ומבטיחה את קיומה. מודל עסקי מוגדר היטב יכסה היבטים כמו:

הצעת ערך - איזו בעיית ליבה העסק פותר? איזה צורך הוא ממלא? זה כולל את המוצרים או השירותים שהעסק מציע וכיצד הם ייחודיים בהשוואה למתחרים.

פלחי לקוחות - מי הם לקוחות היעד של העסק? זה כולל זיהוי קבוצות ספציפיות של אנשים וארגונים שהעסק שואף לשרת.

ערוצי תקשורת  - כיצד העסק מגיע ללקוחותיו ומספק את הצעת הערך שלו? זה יכול לכלול ערוצי הפצה ושיווק שונים.

תזרים הכנסות - איך העסק מרוויח כסף? פירוט הדרכים שבהן החברה מייצרת הכנסה מכל פלח לקוחות.

משאבים מרכזיים - אילו נכסים ייחודיים עומדים לרשות החברה? זה כולל משאבים פיזיים, אינטלקטואליים, אנושיים ופיננסיים.

פעילויות מרכזיות - באילו פעילויות חיוניות עוסקת החברה כדי לספק את הצעת הערך שלה? זה יכול לכלול ייצור, פתרון בעיות או תחזוקת פלטפורמה מסוימת.

שותפויות מפתח - מי הם השותפים והספקים שעוזרים למודל העסקי לעבוד? זה כולל הסכמים עם משווקים, ספקים או שותפים אחרים הנחוצים לתפקוד העסק.

מבנה העלויות - מה הן העלויות העיקריות הכרוכות בתפעול העסק? הבנה זו מסייעת בתכנון כיצד למזער עלויות תוך מיקסום הערך.

מודל עסקי מספק תמונה מקיפה של האופן שבו כל המרכיבים של העסק עובדים יחד כדי להשיג את מטרותיו, ומסייע בתכנון אסטרטגי ובהחלטות תפעוליות.

פינטק

פינטק

פינטק היא טכנולוגית הפיננסים

המושג פינטק, שילוב של "financial technology", מתייחס לשימוש חדשני בטכנולוגיה לשם תכנון ואספקה ​​של שירותים ומוצרים פיננסיים. תחום הפינטק מקיף מגוון רחב של יישומים, מבנקאות דיגיטלית ותשלומים דיגיטליים ועד לטכנולוגיות קריפטוגרפיה ובלוקצ'יין. עולם הפינטק שואף לייעל ולהפוך את אספקת השירותים הפיננסיים לאוטומטיים, נגישים יותר, מהירים יותר ופחות יקרים עבור צרכנים ועסקים כאחד. הוא מאתגר מודלים פיננסיים מסורתיים על ידי מינוף טכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר או להמציא מחדש שירותים בתחומים כמו ניהול השקעות, מימון אישי, הלוואות ותשלומים.

פיצ'

פיצ'

ידוע גם כ"נאום המעלית"

פיצ' הוא נאום קצר במיוחד שמטרתו להעביר את המסר המרכזי בצורה הממוקדת והמהירה ביותר. בעולומות הסטארט-אפ, מדובר על תיאור המיזם באופן ענייני בפני משקיעים או לקוחות פוטנציאליים.
זה אולי נשמע פשוט, אבל הצגה נכונה של רעיון היא אחד הכישורים החשובים ביותר שעל יזמים.ות לפתח. מיומנות זו נחוצה במהלך הדרך בשביל למצוא משקיעים ומייסדים-שותפים, לגייס עובדים טובים, ובסופו של דבר למכור את המוצר.

קרן הון סיכון

קרן הון סיכון

קרנות הון סיכון ירושלמיות מובילות הן JVP, Jumpspeed, fresh.fund

קרן הון סיכון - VC היא גוף פרטי המשקיע במיזמים וסטארט-אפים בעלי סיכון גבוה, ועל כן שמה. הרעיון הוא להשקיע בחברות בתחילת דרכן מתוך ציפייה לתשואה גבוהה כאשר אותן חברות יגיעו להצלחה.

קרנות הון סיכון הן דרך השקעה מקובלת ונפוצה לגיוס הון לצורך השקעה בחברות סטארט-אפ מתחום ההיי-טק. כנראה שרוב חברות הסטארט-אפ שיצא לכם לשמוע עליהן מגובות מאחורי הקלעים על ידי המימון של קרנות הון סיכון. מימון זה משמש את החברות לפיתוח המוצר, לגיוס עוד עובדים, להשקעה בפרסום ועוד. הקרן מגייסת בעצמה כספים בבנקים, שוק ההון, משקיעים מוסדיים או פרטיים, והיא נתונה לניהול של נאמן הקרן או מועצת המנהלים שלה.